Szaktanácsadás
Az Országos szaktanácsadói
névjegyzéket
2015. január 1-jétől az Oktatási Hivatal vezeti a nemzeti
köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
61. § (4a) bekezdése alapján.
"A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent,
de annál semmivel sem egyszerűbben."
(Albert Einstein)
A szaktanácsadás célja
(részlet az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által kidolgozott tájékoztató anyagból)
A megújuló köznevelési rendszerben formálódik a szaktanácsadás, a
pedagógiai szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet), illetve a pedagógusok
minősítésének kapcsolata a pedagógus életpálya tükrében.
A
tantárgygondozó szaktanácsadás szorosan kapcsolódik az Oktatási Hivatal
által irányított tanfelügyelethez, amelynek során a szakértők a
pedagógusok és az intézményvezetők munkáját, valamint az intézményt
értékelik általános pedagógiai szempontok alapján, és megtörténik a
fejlesztendő területek feltárása is.
A tantárgygondozó szaktanácsadó abban segíti elsősorban az egyes pedagógust - közvetve azonban az intézményvezetőt és az egész intézményt is -, hogy folyamatos szakmai fejlődése által egyre jobban megfeleljen a jogszabályok által meghatározott pedagógus kompetenciákhoz kapcsolódóan kidolgozott pedagógiai szintleírásokban megfogalmazott szakmai elvárásoknak, amelyek a pedagógusok minősítésének, egyúttal az életpályán való előrehaladásuknak képezik a szakmai alapját.
Tantervek, dokumentumok
Nemzeti Alaptanterv (megjelent a Magyar Közlöny 2012. jún. 4-ei számában)
NAT 2020-as módosítása (megjelent a Magyar Közlöny 2020. jan. 31-i számában)
A 2020-as NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályozók
- kerettantervek,
- mintatanmenetek
Műveltségi területek:
- Anyanyelv és irodalom,
- Élő idegen nyelv,
- Matematika,
- Ember és társadalom,
- Ember és természet,
- Földünk és környezetünk,
- Művészetek,
- Informatika,
- Életvitel és gyakorlati ismeretek,
- Testnevelés és sport